dnes je 5.12.2022

Input:

Zostavenie atestačného portfólia - práca s profesijným štandardom

13.10.2022, , Zdroj: Verlag Dashöfer, Dĺžka videa: 00:56:57

Kapitoly videa

Atestácia štátne overenie profesijných kompetencií vymedzených profesijným štandardom. V prípade záujmu o vykonanie atestácie je preto potrebné oboznámiť sa s legislatívnym vymedzením atestačného konania  v Zákone 138/2019 Z.z. ako aj  so štruktúrou a obsahom a profesijných štandardov, ktoré boli zverejnené pokynom ministra č. 39/2017 na webovom sídle MŠVVaŠ SR.  

Obsahom  prvej časti webinára budú informácie o podmienkach a priebehu atestačného konaniach. V druhej časti to budú odporúčania pre kolegov, ktorí plánujú požiadať o vykonanie prvej alebo druhej atestácie, na postup pri zostavovaní atestačného portfólia a návrhy možných prvkov pri preukazovaní jednotlivých profesijných kompetencií v troch oblastiach profesijného štandardu.

PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na 5. ZŠ vo Zvolene. Tu participovala na projekte Vyučovanie práce s počítačom v triede s rozšíreným vyučovaním technickej  výchovy v 5. – 9. ročníku základnej školy. V roku 2001 na základe ďalšieho vzdelávania a tréningov asociácie S. Kovalíkovej (A.S.K. Vzdelávanie pre 21. Storočie) získala kvalifikáciu Modelového učiteľa ITV. Od roku 2002 pôsobí na Metodicko-pedagogickom centre ako učiteľ profesijného rozvoja. V dizertačnej práci sa venovala téme „Kompetencie učiteľa  potrebné pre riadenie procesov učenia sa na vyučovaní fyziky s podporou IKT“. Profesijná orientácia a odborný profil je aj na ďalej zameraný na obsahovú integráciu v prírodovedných predmetoch, rozvoj prírodovednej gramotnosti, projektové vyučovanie a riadenie procesov učenia sa s využitím digitálnych technológii. Tejto téme sa venuje aj ako člen pracovnej skupiny MoE STEM WG (Ministries of Education STEM representatives Working Group ) a ambasádor projektu FCL (Future Classroom Lab). Aktuálne od r. 2016 sa ako BCTC Business Coaching Trained Coach venuje aj profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu.